Direktlänk till inlägg 8 maj 2016

Lördagskväll med femkamp, födelsedag

Av Maja - 8 maj 2016 15:47

Igår lördag, var vi hemma hos therese och barnen. Vi skulle fira både att therese, moa och jag fyllt år. Eftersom vi är 5 st som fyller år under två veckors tid så delade vi upp det lite. Man orkar inte riktigt åka till alla 5 så Alex och Max firade vi förra helgen och denna helg firade vi oss som sagt. Viktigaste var ju Moa som fyllde 12 år. Vi är 16st med alla syskon och syskonbarn så det är alltid kul när alla kan och ivll komma :) Vi åkte ut till tissan redan 1230 ungefär för att passa på att sola lite och låta barnen leka och hoppa studsmatta. Resten av familjen dök upp runt 1530 och då hade vi redan förberett allt, dukat, fixat grillen, skurit sallad och gjort såser/dressingar. Solen lös hela dagen och det var så otroligt skönt ute. Jag åt min vanliga, grillad kyckling marinerad i hot habanerosås, sallas och hot bea och barnen åt korv med bröd eller ja de skulle äta det men hade fullt upp med att leka istället och försöka få upp en drake i luften :) Philip föredrog att äta tomater och hot bea bara :) 


     


Efter maten så hade Moa gjort iordning en femkamp, vi brukar ofta köra femkamp när jag var liten och hälsade på hos farmor och farfar i göteborg. Vi hade bla pilkastning, kast med ring, simning och minigolf. Igår hade Moa fixat fem olika kamper som var:



Kast med stövel i skottkärra


 


Kast med 5 olika stora och tunga bollar


 


Spotta ut en gelegroda längst


 


Äta upp ett godissnöre snabbast utan att använda händer


  


Äta ett kex och vissla


 


Vi hade så roligt så vi fortsätta med lite fler tävlingar, bla en springtävling och "stoppa-handen-i-en-påse-med nått-äckligt-i-påsen-utan-att-titta-ner-i-den" leken :)


   


Team Robin hood med bla Moa och morfar vann över team Prins John med bla mig, barnen och Annica :) Efter femkampen så kom det över ytterligare folk iform av grannar och barn som satt med oss när vi fikade och öppnade presenter. Jag fick ju den bästa BÄSTA BÄÄÄSSSTTTAAAAA presenten! Jag och Annica ska få lite egen systertid och gå och se på.....


 



ERIC GADD! Min idol :) Jag var störtkär i honom när jag var yngre och jag älskar hans låtar så det här var det bästa som jag kunde få :) Jag har aldrig sett honom live, eller jo, när han var med på RIX FM här i Uppsala men då körde han en låt sen åkte han vidare, nu är det en hel konsert, lite intimt, mitt i sommaren, i värmen.. SÅ SÅ sjukt fantastiskt! 


Vi hoppade studsmatta och stannade hos Tiss till sent på kvällen innan vi åkte hem, jag tog min obligatoriska bild på solnedgången på vägen hem :) 


 


 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maja - 9 maj 2016 11:10

Barnen har varit hemma snart en vecka pga av sjukdom och ledighet ifrån skolan och förskola. I fredags var alla tre lediga ifrån skolan så då passade vi på att vara ute i soliga vädret. Vi körde en lekparks roadtrip och var iväg till 6 olika lekplats...

Av Maja - 3 maj 2016 10:02

    Valborg, det är väl nästan Uppsalas nationaldag ;) El valborg, "sista april" säger jag och nog många med mig. Iår inföll den ju på lördagen och jösses så fint väder det blev just på lördagen! Hela veckan har haft tråkigt väder med regn, tillo...

Av Maja - 3 maj 2016 08:13

        

Av Maja - 2 maj 2016 12:17

Har varit på jakt efter ett trähjul länge men de är så fruktansvärt dyra, förmodligen för de är gamla och lite slitna så det finns nog ett värde i det plus att det går mycket trender i just slitet och trä just nu. Jag hittade iallafall en gamal spinn...

Av Maja - 2 maj 2016 09:26

I slutet av mars fyllde min skrutt 3 år! Det var lite problematiskt när jag var gravid med honom men vill inte gå in på de, inte nu iallafall. Jag är bara SÅ tacksam för att det var just HAN som kom till oss då!   Vi firade hans födelsedag i påsk...

COPYRIGHT

COPYRIGHT - Alla bilder på denna sida är mina och jag äger rätten till de. Du får inte låna/kopiera eller ta bilderna från denna sida utan att fråga om lov först. Om du får låna en bild så ange källa. 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016
>>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards