Alla inlägg den 26 april 2016

Av Maja - 26 april 2016 16:32

Idag orkade varken jag eller min pappa att åka och träna så det blev ingen cykling eller gym idag utan en promenad. Jag skulle köpa en diskborste och istället för att gå till affären som ligger ca 3 MIN här ifrån så gick jag till affären som ligger ca 7.5KM (tur o retur) härifrån :) På vägen hem ifrån förskola och skola så plockade Alexander så fina maskrosor som vi satt i ett glas vatten nu. 



      

Av Maja - 26 april 2016 11:41

I vår familj och släkt (räknat på min sida) så fyller minst två st varje månad från februari till juli sen dör allt ut. Det blir ganska så många kalas och fikastunder som man åker till och när vi väl kommer fram till juli så är alla rätt less på tårtor, kakor och fika :) I februari är det min pappa och lillebror, i mars är det min mamma, min lillasyster och min yngsta, i april är det min mellersta, en systerdotter och en systerson. I maj är det jag och min storasyster, i juni har vi ingen (!!!) sen i juli så blir det 4s, min äldsta, barnens pappa, min andra systerson och min systers sambo *puh* I april/maj så är vi 5 st som fyller inom 2½ vecka så då är det kalas på kalas på kalas :) 


Vi har precis avslutat kalas för Alexander och nu är det dags för kusinen Max. Han fyllde 4 år igår så barnen och jag åkte ut och fikade, hoppade studsmatta och lekte. Max hade önskat sig en tårta med en dumper på, och det var svårare än jag trodde! Jag tycker den ser ut som en rymdbil men Max verkade nöjd :) Satte dit en lyftkran oxå så hans 4a svävar i luften/byggkranen :) Fyllningen var blåbär, hallon och vaniljkräm.

När vi åkte hem åkte vi en extra liten sväng. Jag älskar att åka/köra bil och särskillt på kvällen, solen var på väg ner, blå himmel och inte så mycket folk ute. Barnen turades om att välja musik så det var allt från bamse och en elefant balaserade, till "frost", samir och viktor och sean banan :) Alexander har lärt sig göra robotdansen så vi dansade så gott vi kunde i bilen medan vi åkte på alla små landsvägar innan vi var hemma. Älskar det! 


          

Av Maja - 26 april 2016 11:12

Det är som alla säger, tiden går så sjukt fort när man har barn. I onsdags fyllde Alexander 5 år! Det är sista året han går på förskolan sen ska han börja i "stora" skolan där hans storebror går, kan inte förstå det! :) 


                     


I onsdags hade vi lite fika och mat för familjen. Alexander fick välja vilken mat han ville ha och vilken efterrät/fika och då blev det Taco till middag och en Nutella semifreddo (typ glasstårta) till efterrätt. När han kom hem ifrån förskolan fick han öppna sina paket och han fick sin efterlängtade sparkcykel, han har tjatat så länge om en sån som storebror har :) 


 


 


I fredags kom släkten förbi och än en gång fikade vi :) Denna gång med lite kakor, sagt och en tårta som Alexander fick välja. Förra året vart det "Oggy och kackerlackorna" detta år var det givet, en Frosttårta skulle det vara. Jag är superdålig på att göra människor i sockermassa så jag gjorde Olaf och Sven istället så satte jag en bild på Elsa och Anna framme på tårtan hehe Fyllningen var hallon, blåbär och en chokladmousse *mums*


          


Som att det inte var nog med två dagars kalas så blev det ytterligare ett kalas! Man fyller ju bara en hand en gång så då får man passa på att fira ordentligt ;) Denna gång, i söndags, var det dags för kalas för alla Alexanders förskolekompisar på Leos lekland! Jag har nog aldrig varit med om någon som tjatat och frågat så mycket som Alex gjorde under helgen, "när är kalas" "när ska vi åka" "hur länge är det kvar" osv :) Vi hade bokat piratrummet och där fick barnen en glassbomb (glass, maräng, strössel och chokladsås). Sagt, popcorn och en godispåse. När fikat var över så var det lek hela kvällen. Det är sååå megastort på Leoslekand och barnen sprang omkring och lekte så svetten yrde och de var alldeles röda i ansiktet. Vissa föräldrar stannade kvar och åt i restaurangen och runt 1830 åkte vi och de sista hem. Vilken dag! Så mycket skratt, så mycket kärlek och såååå mycket lek. Dagen efter, på måndagen, så berättade pedagogerna på förskolan att de inte kunnat sluta prata om kalaset, under hela lunchen hade du pratat i kör och bara pratat om leklandet, så det känns jättekul att alla var så nöjda! :)  


          


Ja tack, en sån här dörr vill jag ha hemma, nån som kan måla åt mig? ;)

Tidigare månad - Senare månad

COPYRIGHT

COPYRIGHT - Alla bilder på denna sida är mina och jag äger rätten till de. Du får inte låna/kopiera eller ta bilderna från denna sida utan att fråga om lov först. Om du får låna en bild så ange källa. 

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<<
April 2016 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards