Direktlänk till inlägg 26 april 2016

Alexander 5år

Av Maja - 26 april 2016 11:12

Det är som alla säger, tiden går så sjukt fort när man har barn. I onsdags fyllde Alexander 5 år! Det är sista året han går på förskolan sen ska han börja i "stora" skolan där hans storebror går, kan inte förstå det! :) 


                     


I onsdags hade vi lite fika och mat för familjen. Alexander fick välja vilken mat han ville ha och vilken efterrät/fika och då blev det Taco till middag och en Nutella semifreddo (typ glasstårta) till efterrätt. När han kom hem ifrån förskolan fick han öppna sina paket och han fick sin efterlängtade sparkcykel, han har tjatat så länge om en sån som storebror har :) 


 


 


I fredags kom släkten förbi och än en gång fikade vi :) Denna gång med lite kakor, sagt och en tårta som Alexander fick välja. Förra året vart det "Oggy och kackerlackorna" detta år var det givet, en Frosttårta skulle det vara. Jag är superdålig på att göra människor i sockermassa så jag gjorde Olaf och Sven istället så satte jag en bild på Elsa och Anna framme på tårtan hehe Fyllningen var hallon, blåbär och en chokladmousse *mums*


          


Som att det inte var nog med två dagars kalas så blev det ytterligare ett kalas! Man fyller ju bara en hand en gång så då får man passa på att fira ordentligt ;) Denna gång, i söndags, var det dags för kalas för alla Alexanders förskolekompisar på Leos lekland! Jag har nog aldrig varit med om någon som tjatat och frågat så mycket som Alex gjorde under helgen, "när är kalas" "när ska vi åka" "hur länge är det kvar" osv :) Vi hade bokat piratrummet och där fick barnen en glassbomb (glass, maräng, strössel och chokladsås). Sagt, popcorn och en godispåse. När fikat var över så var det lek hela kvällen. Det är sååå megastort på Leoslekand och barnen sprang omkring och lekte så svetten yrde och de var alldeles röda i ansiktet. Vissa föräldrar stannade kvar och åt i restaurangen och runt 1830 åkte vi och de sista hem. Vilken dag! Så mycket skratt, så mycket kärlek och såååå mycket lek. Dagen efter, på måndagen, så berättade pedagogerna på förskolan att de inte kunnat sluta prata om kalaset, under hela lunchen hade du pratat i kör och bara pratat om leklandet, så det känns jättekul att alla var så nöjda! :)  


          


Ja tack, en sån här dörr vill jag ha hemma, nån som kan måla åt mig? ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maja - 9 maj 2016 11:10

Barnen har varit hemma snart en vecka pga av sjukdom och ledighet ifrån skolan och förskola. I fredags var alla tre lediga ifrån skolan så då passade vi på att vara ute i soliga vädret. Vi körde en lekparks roadtrip och var iväg till 6 olika lekplats...

Av Maja - 8 maj 2016 15:47

Igår lördag, var vi hemma hos therese och barnen. Vi skulle fira både att therese, moa och jag fyllt år. Eftersom vi är 5 st som fyller år under två veckors tid så delade vi upp det lite. Man orkar inte riktigt åka till alla 5 så Alex och Max firade ...

Av Maja - 3 maj 2016 10:02

    Valborg, det är väl nästan Uppsalas nationaldag ;) El valborg, "sista april" säger jag och nog många med mig. Iår inföll den ju på lördagen och jösses så fint väder det blev just på lördagen! Hela veckan har haft tråkigt väder med regn, tillo...

Av Maja - 3 maj 2016 08:13

        

Av Maja - 2 maj 2016 12:17

Har varit på jakt efter ett trähjul länge men de är så fruktansvärt dyra, förmodligen för de är gamla och lite slitna så det finns nog ett värde i det plus att det går mycket trender i just slitet och trä just nu. Jag hittade iallafall en gamal spinn...

COPYRIGHT

COPYRIGHT - Alla bilder på denna sida är mina och jag äger rätten till de. Du får inte låna/kopiera eller ta bilderna från denna sida utan att fråga om lov först. Om du får låna en bild så ange källa. 

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<<
April 2016 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards